Gród Byczyna


Gród, czyli średniowieczna osada obronna otoczona wałem, murem lub ostrokołem. Czy dzisiaj takie obiekty można gdzieś jeszcze zobaczyć? Oczywiście. Wystarczy pojechać na Opolszczyznę, gdzie o dawnych czasach przypomina Gród Rycerski pod Byczyną.



GRÓD BYCZYNA

Gród Rycerski usytuowany jest w województwie opolskim, pod Byczyną, w niewielkiej wsi Biskupice nad zalewem Brzózki. Gród ten nie jest jednak prawdziwym, zachowanym średniowiecznym grodem. Pomysł budowy tego obiektu zrodził się w 2003 roku. Pierwszy pal wbity został dwa lata później a w 2007 roku można już było przestąpić próg wieży bramnej i przenieść się do dawnych czasów.

Gród Byczyna oddalony jest kilka kilometrów od miasta, od którego zyskał nazwę. Będąc zatem w Byczynie, warto również zawitać do Grodu. Działa to też w drugą stronę. Odwiedzając Gród koniecznie należy wybrać się do średniowiecznej Byczyny.

Na co dzień spokojny i przyjazdy Gród, w którym panuje sielankowy klimat, co roku w maju zamienia się wielką arenę, na którą rycerze z całego świata zjeżdżają, żeby wziąć udział w morderczym turnieju, w którym zwycięzca może być tylko jeden.

Więcej o Grodzie i imprezach na ich stronie




MY W GRODZIE

Ja sam w grodzie byłem kilkukrotnie. Dwa razy na turnieju rycerskim, raz na koncercie zespołu Percival Schuttenbach i ze cztery razy tak o, bez większej okazji. Razem z Zuzą do Grodu zawitaliśmy 21 maja 2017 roku, przy okazji, po trasie. Pogoda była piękna i słoneczna. Długo nie zabawiliśmy, ale pokazać Gród musiałem. Może jeszcze będzie okazja kiedyś tam pojechać, w powiększonym składzie.



GRÓD NA ZDJĘCIACH



























Podobał Ci się artykuł? 
Będziemy bardzo wdzięczni za Twoje kliknięcie "Lubię to!" poniżej. 


Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa i nie zgadzam się na ich kopiowanie i wykorzystywanie bez mojej zgody (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych).