Wielka Sowa



Wielka Sowa jest szczytem w Górach Sowich, położonych w Sudetach Środkowych. Wysokość 1015 m n.p.m. sprawia, że króluje ona w paśmie. Jako najwyższy szczyt należy także do Korony Gór Polski, w której znajduje się na 14 miejscu.





Wielka Sowa poza największą wysokością wyróżnia się niestety jeszcze jednym "naj" - posiada najbardziej zniszczony ekologicznie drzewostan w Górach Sowich.




Na górę prowadzi kilka szlaków (czerwony, żółty, niebieski, zielony), więc każdy wybierze coś dla siebie. Podawany czas wejścia wynosi od 1 godziny do 2 godzin 15 minut, w zależności od punktu startowego i wyboru szlaku. Szlak nie jest ciężki a wręcz łatwy i przyjemny. Osobiście, jak wchodziłem na górę, to nie spotkałem ani jednej osoby, więc moim towarzyszem były cisza i spokój. Fakt, że byłem poza sezonem, więc trudno mi powiedzieć jak wyglądają szlaki latem.








Jak już zdobędziecie szczyt to jeszcze dodatkowo możecie wejść wyżej - na więżę widokową. Niestety ja nie miałem tej możliwości bo wieża była zamknięta.






Wieża ta wzniesiona została w latach 1905-1906. Kamienna wieża mająca 25 metrów wysokości zastąpiła wcześniejszą 5 metrów niższą drewnianą konstrukcję z 1886 roku.




Będąc w Górach Sowich dwukrotnie, za każdym razem nocowałem w Agroturystyce Mała Sowa. Obiektem zarządzali wtedy Ewelina i Marcin - młodzi ludzie z energią, bardzo towarzyscy i pomocni. Obecnie wiele się tam zmieniło, ktoś inny zarządza obiektem, więc nie wiem jak to teraz wygląda. Sam obiekt się nie zmienił, więc mogę go szczerze polecić - dobra lokalizacja, duży teren wokół domu, pokoje przytulne, z łazienkami. 





Góry Sowie to nie tylko Wielka Sowa. Góry Sowie to też wielki i tajny hitlerowski projekt pod kryptonimem "Riese".



           





Podobał Ci się artykuł? Warto go przeczytać? 

Zostaw komentarz i podziel się ze swoimi znajomymi.






Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa i nie zgadzam się na ich kopiowanie i wykorzystywanie bez mojej zgody (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych).